
Kurtarma ekipleri, Polonya’nın Rydultowy kömür madenini sallayan depremin ardından bir madenciyi aramak için yeraltı çalışmalarına yeniden başladı. Depremde bir madencinin hayatını kaybettiği ve 17 kişinin yaralandığı bildirildi.
Yeraltı Çalışmaları Yeniden Başladı
Polonya Kömür Madenciliği Grubu Sözcüsü Aleksandra Wysocka-Siembiga, yeraltındaki güvenlik koşullarının iyileştiğini ve aramanın gece boyunca devam ettiğini belirtti. Ancak tekrarlayan sarsıntılar ve yüksek metan gazı varlığı nedeniyle perşembe günü geç saatlerde çalışmalara ara verildi.
Tehlikeli Madencilik Ortamı
Kömür madenlerinde gerçekleşen depremler kaya patlamalarına veya madenciler için tehlikeli olabilecek kaya fırlamalarına yol açabilir. Polonya’da kömür madenciliği, diğer ülkelerde olduğu gibi tehlikeli kabul edilir. Bu yıl yaşanan kazalarla birlikte madenlerdeki riskler tekrar gündeme geldi.
- Mayıs ayında Myslowice-Wesola kömür ocağında meydana gelen göçükte üç madenci hayatını kaybetti.
- 2019 ve 2020 yıllarında Rydultowy madeninde ayrı kazalarda iki madenci öldü.
- Geçtiğimiz yıl Polonya’da çeşitli kazalarda 15 madenci yaşamını yitirdi.
