
Mustafakemalpaşa Meslek Yüksekokulu’ndan 40 yıllık zabıta memuru Nedim Algan, 60 yaşında yüksekokul diploması aldı. Algan, Uludağ Üniversitesi Mustafakemalpaşa Meslek Yüksekokulu Tohumculuk Teknolojisi programını birincilikle bitirerek mezuniyet sevinci yaşadı.
Algan, eğitimi sırasında tarımsal tohumluk üretim aşamaları hakkında detaylı bilgi edinerek, sağlıklı üretim konusunda önemli bilgiler öğrendi. Kendisiyle yapılan röportajda, “Tarımda doğru bildiğimiz yanlışları 40 yıl sonra öğrendik. Daha önce kara düzen üretim yapıyormuşuz. Fazla ilaç ve gübre kullanarak aslında insanların sağlığı ile oynuyormuşuz. Sağlıklı üretimin nasıl olması gerektiğini öğrendik.” ifadelerini kullandı.
Mezuniyet töreninde konuşan Algan, gençlerin mesleki eğitime önem vermeleri gerektiğini vurgulayarak, “Gençlerimiz derslerine daha fazla katılım sağlasınlar. Bu ülkenin geleceği onlardır.” şeklinde konuştu.
Mezuniyet Töreni
Mustafakemalpaşa Meslek Yüksekokulu, 2023-2024 Akademik Yılı mezuniyet töreninde 30. dönem mezunlarını verdi. Yüksekokulda İşletme Yönetimi, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları, Pazarlama, Gıda Teknolojisi, Organik Tarım ve Tohumculuk Teknolojisi programlarından 100 öğrenci mezun oldu.
Törende bölüm birincisi Gıda Teknolojisi programından Buse Şenbayrakdar olurken, 40 yıllık zabıta memuru Nedim Algan da Tohumculuk Teknolojisi programını birincilikle tamamlayarak mezuniyet sevinci yaşadı.
Algan’ın ailesi ve mesai arkadaşlarının da katıldığı törende, diplomasını ve başarı belgesini alan Algan, hayalinin gerçekleşmesiyle duygusal anlar yaşadı.
Geleceğe Tavsiyeler
Nedim Algan, gençlere okula devam etme tavsiyesinde bulunarak, “Üzüldüğüm nokta 21 kişilik sınıfta 4 kişinin derse katılım sağlamasıydı. Gençlerimizden derslere daha fazla özen göstermelerini beklerdim çünkü aslında onların gelip dinlemesi lazımdı. Bizim yaşımız artık 60 oldu ama bu ülkenin geleceği onlar. İki yıllık meslek yüksekokulları ihtiyaç duyulan elemanların yetiştiği okullar. Bunun için çok önemli. Her yerde iş kapısı açık. Gençlere tavsiyem bu okullara sahip çıksınlar. Bu ülkenin geleceği tarımdır. Tarım olmazsa gelecek olmaz.” ifadelerini kullandı.
