
Suriye Dışişleri Bakanlığı, Türkiye ile ilişkilerin normalleşme sürecine dair önemli bir açıklama yaptı. Açıklamada, “İki ülke arasındaki ilişkilerin normale dönmesinin, güvenlik, emniyet ve istikrarın temeli olan 2011 öncesi duruma dönülmesine bağlı olduğu” vurgulandı.
Suriye’nin resmi haber ajansı SANA’nın aktardığı açıklamanın tamamı şu şekilde:
“Suriye Arap Cumhuriyeti her zaman halklar ile Suriye’ye ve diğer ülkelere zarar veren hükümetler arasında açık bir ayrım yaptığını ve bu durumun olgularla kanıtlandığını hatırlatmak ister. Devletlerin çıkarlarının sağlıklı ilişkilere dayandığına inanan Suriye, ilişkilerin iyileştirilmesine yönelik girişimlere her zaman olumlu yaklaşmıştır.
“Suriye, Suriye-Türkiye ilişkilerini düzeltmeye yönelik girişimleri ele almış ve bu girişimlerin mevcut gerçeklere ve iki ülke arasındaki ilişkileri düzenleyen ilkelere dayalı olduğuna inanmaktadır.
- “Suriye, ilişkilerin normal seyrine dönmesi ve Suriye topraklarında yasa dışı olarak bulunan güçlerin çekilmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
- “İki ülke arasındaki ilişkilerin normale dönmesi, güvenlik, emniyet ve istikrarın temeli olan 2011 öncesi duruma dönülmesine bağlıdır.”
“Suriye Arap Cumhuriyeti, ilişkilerin düzeltilmesi için çaba sarf eden ülkelere teşekkürlerini ifade ederken, bu sürecin Suriye ve Türkiye’nin güvenliği için önemli olduğunu belirtmektedir.”
